מאחורי הקלעים – איך מתבצע תהליך העבודה שלנו לאיתור הכספים

להלן שלבי האיתור שמבצעת חברתנו:

לאחר חתימה על הטפסים, ותשלום עבור פתיחת התיק, מחלקת האיתור שלנו, מתחילה לאתר את הכספים, הזכויות, הקרנות, הקופות, וכו', המגיעים לכם.

מחלקת האיתור מוציאה לכל נבדק טופס איתור זכויות, ובודקת את זכויות הנבדק בגופים להלן (בהתאם למסלול הבדיקה שנבחר):

  1. חברות ביטוח
  2. בתי השקעות וקופות גמל
  3. קרנות פנסיה
  4. קרנות נאמנות (במסלול המורחב בלבד)
  5. תאגידים – מניות, דיבידנדים ועוד (במסלול המורחב בלבד)
  6. קרקעות  – מנהל מקרקעי ישראל, רשם המקרקעין (במסלול המורחב בלבד)
  7. רשויות מדינה ומלוות שונות (במסלול המורחב בלבד)
  8. בנקים* – (במסלול המורחב בלבד)

*חיפוש זכויות בבנקים: מזרחי-טפחות, הבינלאומי, מרכנתיל, ירושלים, איגוד ודיסקונט כרוך בתשלום עמלה על סך 55 ש"ח ישירות לכל בנק בנפרד.

שלב הפניה לגופים

בשלב זה אנו פונים לכל הגופים המוסדיים בבקשה לבדוק קיומן של זכויות כספים, ונכסים על שם הנבדק.
מחלקת האיתור מקבלת מכל הגופים המוסדיים את תשובותיהם, מתעדת אותן, ומכינה עבור כל נבדק דו"ח מסודר המשלב אסמכתאות של תשובות הגופים.

אופן הבירור מול הגופים

כדי לבצע הליך מוקפד ומקצועי, אנו מקפידים לפנות לכל גוף מוסדי לפי הנהלים שלו, ואף מעבר אליהם.

אנו פונים אל הגופים בדואר רשום, במכתבים, בפקסים, ובטלפונים.

נציגינו מקפידים לוודא עבור כל גוף וגוף, האם המסמכים הנדרשים הגיעו אליו, האם יש בהם בעיות (לכל גוף מוסדי נהלים משלו לגבי הצורה בה הטפסים צריכים להגיע, ויש מביניהם שנוטים להערים קשיים), ובמידה ויש מקרה כזה, שולחים שוב את הטפסים כנדרש.

כמו כן, אנו מנהלים מעקב על מנת לוודא שכל הגופים מחזירים את התשובות במועד, כנדרש על פי חוק (כצפוי, הגופים לא ממהרים לדווח על הכספים של הלקוחות שלנו המוחזקים אצלם)

לצערנו, בחלק מהגופים, קימיים קשיים רבים, ונדרשים מאמצים מרובים, הכוללים מכתבים בדואר רשום, פקסים, טלפונים וכן הלאה, על מנת לקים את תהליך הבדיקה.

אנו לוקחים כל מקרה של כל לקוח באופן אישי, ועושים כל מאמץ אפשרי, וכל פעולה נדרשת, על מנת לא לפספס אף זכות של הלקוח, גם זכות קטנה ככל הנדרש.

אמת, איננו עובדים בהתנדבות, אבל דווקא בגלל זה אנחנו רואים כמחוייבות וכשליחות שלנו, לא לחסוך במאמצים על מנת לאתר כל שקל ששייך ללקוח. כי הכסף שעבדת בשבילו – שיייך אך ורק לך.

האם תהליך הבדיקה שונה כאשר מתבצעת בדיקה עבור קרוב שנפטר?

תהליך הבדיקה אמנם לא משתנה, אולם בנוסף לטפסים הרגילים, יש לצרף תעודת פטירה, וצוואה וצו קיום צוואה (או במקרה שאין צוואה – צו ירושה).

תוך כמה זמן מקבלים תשובות?

תהליך האיתור אורך בממוצע בין שלושה לשישה חודשים. חשוב לציין כי אנו פונים לכל החברות תוך מספר ימים, אך מכיוון שלכל גוף מוסדי קיימים נהלים שונים, התשובות מתקבלות רק לאחר מספר שבועות.

הר הכסף הפרטי שלי

שלום, קוראים לי נעמה ורציתי לשתף אתכם בסיפור האישי שלי עם אתר הר הכסף של משרד האוצר.

אני בת 26, אחרי תואר ראשון ועובדת. התעסקות בנושאים פננסיים אף לא היתה התחום החזק שלי.

כשפרסמו את הר הכסף, חשבתי, איך זה קשור אלי? זה מדבר רק לפנסיונרים.

אז זהו שלא.

זה התחיל מנסיון תמים שערכתי עם בעלי. התחלנו עם פרטי הזהות שלי. שחשפו את זה שיש לי כמה קרנות שמפוצלות במקומות שונים, ממקומות עבודה שעבדתי בהם בעבר. אז משם כסף למימוש עכשווי לא הגיע. אבל כן החלטנו לנצל את ההזדמנות לאחד את הקרנות יחד, כדי למנוע מצב שנפספס אותם בעתיד.

ואז החלטתי לנסות לבדוק את הפרטים של אבא שלי, שנפטר לפני 3 שנים. למזלי זכרתי ב"שלוף" את מספר תעודת הזהות שלו ותאריך הפטירה. הקלדנו את הפרטים שלו וגילינו 3 קרנות פנסיה וביטוח על שמו. העברנו מיד את הפרטים לאמא שלי שניהלה את כל הצוואה, כדי לברר אם היא אכן מודעת למידע.

יחד איתה ניהלנו תכתובת של פקסים ומיילים וטלפונים. אחרי  שטרטרנו את החברות הללו, גילינו שאכן הפוליסות מכילות כסף. מקום אחד החזיק סכום של 141,000 ₪ שהתחלק שווה בין היורשים ומקום נוסף החזיק פוליסה של כחצי מליון ₪ !!! 459,000 שהתחלק על פי הקרבה וגיל המוטבים.

לאחר כל הברורים והטפסים שמילאנו "הרווחתי" סכום של כ100,000 ₪. כל זה משיטוט תמים באינטרנט ובדיקה פשוטה. השאר אומנם היה מסובך יותר, טלפונים, פקסים וטפסים. אבל היי! מדובר כאן על סכום שאני לא מרוויחה בשנה נטו של עבודה.

המלצה שלי, תבדקו, אין לכם מה להפסיד- יש לכם רק מה להרוויח.

איך עובד הליך איתור הכספים?

שלב א, שליחת הטפסים: יפוי כח, צילום תעודת זהות, הסכם עבודה ושאלון המעניק לנו את הידע באילו קרנות וגופים לבצע חיפוש מעמיק יותר.

במקרה של חיפוש עבור נפטר יש לצרף צו ירושה או צו קיום צוואה וצוואה והעתק תעודת פטירה של המנוח/ה.

תשלום עבור יפוי כח ואגרות:

  • מסלול לגופים פרטיים (ללא בנקים) – 47 ₪ * 6 תשלומים.
  • מסלול מלא (ללא בנקים) – 63 ₪ * 6 תשלומים.
  • מסלול מלא פרו (כולל בנקים) – 79 ₪ * 6 תשלומים.

לאחר קבלת התשלום, שליחת הטפסים אליכם, וקבלת הטפסים אצלנו אנו מתחילים בהליך חיפוש הכספים

שלב ב, חיפוש הכספים: ההליך לוקח בממוצע בין שלושה לשישה חודשים. חשוב לציין שאנו פונים לכל החברות באופן מיידי לאחר תחילת ההליך, והעיכוב נובע מזמני המענה הארוכים בחברות.

כל חודש אנו שולחים עדכון על מצב החיפושים והכספים שנמצאו. כמובן שאם נמצא סכום כסף גדול, אנו נדווח לכם באופן מיידי.

סיום החיפוש:

התשלום עבור החיפוש עצמו (למעט התשלום הראשוני עבור האגרות) מתבצע רק בסיום החיפוש.

גובה התשלום הוא 9-15% מהסכום שנמצא

לא יתבצע תשלום עבור כספים ידועים שדווח עליהם בכתב לפני תחילת הבדיקה.

גובה התשלום הינו: עד 500 ₪ ללא תשלום. 500-100,000 ₪  – 15% מהסכום שנמצא. 100,000-250,000 – 13% מהסכום שנמצא. מעל 250,00 – 9% מהסכום שנמצא.

בונוס מיוחד בשווי 250 ₪: לאחר השלמת החיפוש אנו מבצעים ללא עלות נוספת ניתוח של התיק, אילו כספים ניתן למשוך באופן מיידי, אלו כספים ניתן למשוך רק בפנסיה, ניתוח ביטוחי, שיעור דמי הניהול המשולמים, ובקיצור – כמה כסף יש לכם, מה אתם יכולים לעשות איתו, וכמה אתם משלמים על הניהול.

לפרטים נוספים –

יוני, מנהל שירות לקוחות,

איילי איתור כספים,

משרד: 077-7-513-613

נייד: 0526415963

משיכת כספים מקופת גמל ללא מס

לאחרונה יצאה תקנה חדשה של משרד האוצר, לגבי משיכת כספים מקופת גמל ללא מס. לעיון בתקנה – לחץ כאן. ראשית ברצוננו להדגיש, שהתקנות טרם אושרו סופית, וכי הצפי הנוכחי לאישור הוא במרץ השנה (2014). כמובן שכנהוג במדינת ישראל, סביר שיהיו עוד עיכובים נוספים.

אילו קרנות ניתן למשוך ללא מס

התנאי העיקרי הוא שבסוף 2012 היה בקופה פחות מ7000 ש"ח.

חשוב מאוד לשים לב כי יתכן ויש לכם גם כספי פיצויים בתוך הקרן. כספי הפיצויים, אינם נכללים בסכום הנ"ל.

התנאים:

  1. בסוף 2012 היתרה בקופה (לא כולל כספי פיצויים) היתה פחות מ7000 ש"ח.
  2. לא בוצעו הפקדות לקופה החל מינואר 2012
  3. לא בוצע שום תזוזה (הפקדה, משיכה, העברה) בקופה החל מינואר 2013

ואם לא אבצע משיכה?

במידה ולא תבצעו משיכה, הקופה זכאית לגבות דמי ניהול גבוהים יותר. דמי הניהול קבועים והם לפי חוק 72 שקל לשנה. בקופה קטנה של למטה מ2000 שקל, המשמעות היא שהכסף שנצבר יקטן מדי שנה. דמי הניהול יהיו בקופה כזו 3-10 אחוז לשנה! בקופה שמעל 3000 שקל, פשוט תשלמו דמי ניהול גבוהים מאד.

בחשבון של כמה מאות שקלים, הקרן תתאדה לגמרי תוך כמה שנים.

הגופים הפיננסים מחוייבים על פי חוק לשלוח לכל לקוח מכתב המפרט את מצבו, וכן טופס למשיכת הכספים. מניסיון העבר ניתן לצפות לטעויות רבות מצידם.

טיוטת חוזר משיכת כספים מחשבונות קטנים בקופת גמל

איך אני יודע האם יש לי כספים כאלו?

1. בדקו האם יש מקומות שבהם עבדתם תקופה קצרה.

2. בדקו האם משכתם את הכספים משם או ניידתם אותם.

3. בדקו את כל היתרות הצבורות אצלכם.

4. בדקו בתלושי המשכורת את כל החברות שהפקדתם אליהם כסף, ובדקו מה הסכומים שיש אצלכם.

לא שמרתם את תלושי המשכורת? זקוקים לעזרה?

ניתן להעזר בשירות איתור הכספים בתשלום שלנו, שיעזור לכם לפדות את הכספים האבודים.