מאחורי הקלעים – איך מתבצע תהליך העבודה שלנו לאיתור הכספים

להלן שלבי האיתור שמבצעת חברתנו:

לאחר חתימה על הטפסים, ותשלום עבור פתיחת התיק, מחלקת האיתור שלנו, מתחילה לאתר את הכספים, הזכויות, הקרנות, הקופות, וכו', המגיעים לכם.

מחלקת האיתור מוציאה לכל נבדק טופס איתור זכויות, ובודקת את זכויות הנבדק בגופים להלן (בהתאם למסלול הבדיקה שנבחר):

  1. חברות ביטוח
  2. בתי השקעות וקופות גמל
  3. קרנות פנסיה
  4. קרנות נאמנות (במסלול המורחב בלבד)
  5. תאגידים – מניות, דיבידנדים ועוד (במסלול המורחב בלבד)
  6. קרקעות  – מנהל מקרקעי ישראל, רשם המקרקעין (במסלול המורחב בלבד)
  7. רשויות מדינה ומלוות שונות (במסלול המורחב בלבד)
  8. בנקים* – (במסלול המורחב בלבד)

*חיפוש זכויות בבנקים: מזרחי-טפחות, הבינלאומי, מרכנתיל, ירושלים, איגוד ודיסקונט כרוך בתשלום עמלה על סך 55 ש"ח ישירות לכל בנק בנפרד.

שלב הפניה לגופים

בשלב זה אנו פונים לכל הגופים המוסדיים בבקשה לבדוק קיומן של זכויות כספים, ונכסים על שם הנבדק.
מחלקת האיתור מקבלת מכל הגופים המוסדיים את תשובותיהם, מתעדת אותן, ומכינה עבור כל נבדק דו"ח מסודר המשלב אסמכתאות של תשובות הגופים.

אופן הבירור מול הגופים

כדי לבצע הליך מוקפד ומקצועי, אנו מקפידים לפנות לכל גוף מוסדי לפי הנהלים שלו, ואף מעבר אליהם.

אנו פונים אל הגופים בדואר רשום, במכתבים, בפקסים, ובטלפונים.

נציגינו מקפידים לוודא עבור כל גוף וגוף, האם המסמכים הנדרשים הגיעו אליו, האם יש בהם בעיות (לכל גוף מוסדי נהלים משלו לגבי הצורה בה הטפסים צריכים להגיע, ויש מביניהם שנוטים להערים קשיים), ובמידה ויש מקרה כזה, שולחים שוב את הטפסים כנדרש.

כמו כן, אנו מנהלים מעקב על מנת לוודא שכל הגופים מחזירים את התשובות במועד, כנדרש על פי חוק (כצפוי, הגופים לא ממהרים לדווח על הכספים של הלקוחות שלנו המוחזקים אצלם)

לצערנו, בחלק מהגופים, קימיים קשיים רבים, ונדרשים מאמצים מרובים, הכוללים מכתבים בדואר רשום, פקסים, טלפונים וכן הלאה, על מנת לקים את תהליך הבדיקה.

אנו לוקחים כל מקרה של כל לקוח באופן אישי, ועושים כל מאמץ אפשרי, וכל פעולה נדרשת, על מנת לא לפספס אף זכות של הלקוח, גם זכות קטנה ככל הנדרש.

אמת, איננו עובדים בהתנדבות, אבל דווקא בגלל זה אנחנו רואים כמחוייבות וכשליחות שלנו, לא לחסוך במאמצים על מנת לאתר כל שקל ששייך ללקוח. כי הכסף שעבדת בשבילו – שיייך אך ורק לך.

האם תהליך הבדיקה שונה כאשר מתבצעת בדיקה עבור קרוב שנפטר?

תהליך הבדיקה אמנם לא משתנה, אולם בנוסף לטפסים הרגילים, יש לצרף תעודת פטירה, וצוואה וצו קיום צוואה (או במקרה שאין צוואה – צו ירושה).

תוך כמה זמן מקבלים תשובות?

תהליך האיתור אורך בממוצע בין שלושה לשישה חודשים. חשוב לציין כי אנו פונים לכל החברות תוך מספר ימים, אך מכיוון שלכל גוף מוסדי קיימים נהלים שונים, התשובות מתקבלות רק לאחר מספר שבועות.

8 תגובות בנושא “מאחורי הקלעים – איך מתבצע תהליך העבודה שלנו לאיתור הכספים”

  1. כמה זה עןלה? ואם יש כסף שידוע לי איפה הוא אך המעסיק לא שיחרר את הכסף וזה משנת 2000?

    1. שלום אורית. העלות של התהליך היא אחוזים מהכספים שנמצאו, בהתאם לגובה הסכום שנמצא.
      בנוסף יש תשלום ראשוני נמוך עם פתיחת התיק.
      במידה ויש שאלות נוספות, נשמח לעזור

  2. שלום.
    לדעתי חשוב מאד שמשרד האוצר יבנה אתר מחשב שאליו מרוכזים כל הכספים המופקדים על ידי האזרחים בכל תקופת חייהם עד היציאה לפנסיה.

    האתר יתן נתונים כספיים לפי מספר ת. ז. ועוד מספר שאלות.

    הכספים ימשכו על ידי האזרחים לפי הנחיות משרד האוצר, בנק ישראל, משרד המשפטים.

    1. שלום שבתאי. ההצעה שלך מאד הגיונית, אך לצערי למרות פניות חוזרות ונשנות שלנו למשרד האוצר בנושא, הוא ממשיך להתעלם.
      לצערי, האינטרס של משרד האוצר, הוא שכספים יעלמו, כיוון שלאחר תקופה (ארוכה) הכספים עוברים למדינה.
      לכן, אין מנוס מפניה לכל מאות הגופים על מנת למצוא את הכספים.
      כל טוב
      יוני

  3. אני אשמח להפגש עם נציג כדי לראות איך אנחנו מתקדמים . אני מראש מציינת שלא עבדתי בצורה סדירה במקום אחד עבדתי בהמון מקומות עבודה מהם מסודרים מהם פחות הייתי עצמאית בשלב מסוים . סגרתי את התיק ובשנתיים האחרונות היות ובעלי עצמאי אני עוזרת לו עקב בעיות בריאותיות . אני מלמדת בלילות בחברת איטיצר ומשתכרת מאד מעט . אשמח למפגש בלבד.
    על כוס קפה בביתי עם כל המסמכים וכל השאלות
    בכבוד רב
    מרים ספקטור

    1. מרים שלום.
      תודה על הפניה שלך.
      אנו ניצור איתך קשר לתיאום פגישה במשרדי החברה.
      נשמח לעזור לך
      בברכה
      יוני

  4. האם אתם דואגים שהכספים יכנסו לחשבון הלקוח או שרק אתם מודיעים לו על מקום המצאות הכספים והסכומים? וכמה אחוזים אתם לוקחים בדיוק? ומתי? אחרי שהכספים נכנסים לחשבון הלקוח או לפני?

    1. שלום מכלוף.
      אנחנו מלווים את הלקוח בכל תהליך המשיכה, ועוזרים לו בכל התהליך.
      התשלום מתבצע 60 יום לאחר סיום תהליך האיתור מה שמאפשר ללקוח זמן למשוך את הכספים. במידת הצורך, אנחנו נותנים הארכה לתשלום בהתאם לשיקול דעת החברה.
      אנחנו לוקחים 9-15 אחוז מהכספים שנמצאים
      בברכה
      יוני

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *